L´engorjat de la Fou

Tous – Sentfores – Aubareda - Tous

Desnivell: 200 metres

Durada: 2 hores caminant

Passejada pels espadats de la riera de Tous, on l’abundor d’aigua i de bosc són elements clau del paisatge.

1. Des d’Igualada cal agafar la carretera C-241 en direcció a Santa Coloma de Queralt, fins a arribar al trencall a l’esquerra amb la BV-2202, cap a Sant Martí de Tous. El vehicle es pot deixar estacionat al poble, des del centre del qual s’han de cercar els senyals que indiquen la Mare de Déu de Sentfores i que segueixen un camí pavimentat. Després de mig km s’arriba a la riera de Tous, que cal travessar pel pont. Un cop travessat, cal agafar el camí de la dreta, seguir-lo durant 2 km, fins al senyal que indica Sentfores.
  2. Després d’uns 40 minuts s’arriba a l’ermita de la Mare de Déu de Sentfores, on es pot fer una aturada. Per continuar, es retorna a l’últim senyal i, de nou a la carretera, cal avançar uns 750 m, fins que passada una masia es troba un nou camí a la dreta. Tot i que en aquest punt hi ha diversos senders, el camí que cal agafar ara és el més clar i important de tots.
  3. Al cap d’una hora d’haver sortit, la pista gira a l’esquerra mentre que a la dreta hi ha el mirador de Sentfores i de Sant Martí de Tous.
  4. Al cap d’una hora i 10 minuts s’arriba a una masia. El camí baixa fortament cap a la riera. Després d’uns 250 m passada la masia, a la dreta, ja s’albiren els espadats de la fou de Sant Martí.
  5. Després d’una hora i quart s’ha d’agafar un petit sender que baixa per la dreta fins a arribar a l’extrem més baix de la fondalada. Quan més a prop s’és de la fou, més estret és el sender i més frondós es torna l’entorn. El sender torça a l’esquerra i mena a la fou. En una hora i 20 minuts s’és a la fou, que és un paratge espectacular, amb un salt d’aigua de gairebé 20 m. Cal retornar al camí anterior.
  6. Passada una hora i 25 minuts es segueix el sender que porta al mas d’Aubareda i retorna a Sant Martí, en un itinerari circular. Es travessa la riera de Tous i es segueix pel camí a l’esquerra del qual hi ha un parell més de masies.
  7. Es segueix el mateix camí i després d’un parell d’hores s’arriba de nou al punt inicial, a Sant Martí de Tous, on acaba l’itinerari.

ITINERARI ALTERNATIU i més fàcil:

S. M. Tous – Aubareda - S. M. Tous

Longitud: 3 km
Desnivell: 100 metres
Durada: 1 hora caminant

2. Cal agafar el primer trencall a ma dreta direcció a Aubareda.
  3. Seguirem per un camí durant 2,5 km.
  4. Abans d’arribar a la masia d’Aubareda (és la més antiga del poble), hi ha un trencall que indica que si seguim per ma esquerra, arribarem en 15 minuts a la Fou.

Es recomana fer les dues rutes a peu degut a la seva bellesa. La segona es pot fer en cotxe i bicicleta fins al trencall de la masia Aubareda.